torsdag 29. juli 2010

Den gløymde tragedien i Europa

Dei reisande har ei lang historie med ekstrem undertrykking i Europa, noko Dagbladet peika på for ei vekes tid sidan, og denne tragiske historia tar nok ikkje slutt med det aller fyrste. Heller tvert om. Det kan verke som om det er allment akseptert å sjå på sigøynarane som mindreverdige. Dei som våga seg på å lese kommentarfeltet i den før nemde artikkelen i Dagbladet kunne lese dei mest groteske utsegn, utsegn eg ikkje trudde det var mogeleg å seie om andre menneske. No skal ein sjølvsagt vere klar over at det som kjem fram i slike kommentarfelt ikkje på nokon som helst måte er represetativt, men er likevel skremande kva som kjem fram, og det er endå meir skremande at det var så få som tok til motmæle før kommentarane vart sletta.

VG og Vårt Land skriv i dag at Nicolas Sarkozy har beordra riving av 300 sigøynarlandsbyar og kallar folkegruppa for eit "sikkerhetsproblem for Frankrike". Han gjev altså ein offentleg godkjenning av å bruke desse folka som kollektive syndebukkar for alt som er gale i samfunnet. Det er ei enorm stigmatisering og ein haldning ein ikkje skulle tru ein fann hjå ein europeisk regjeringssjef. Sarkozy og hans regjering normaliserer rasisme, ja dei gjer den faktisk til offentleg politikk ved å kalle ei heil folkegruppe for eit "sikkerhetsproblem".

Det kan tenkast at den franske regjeringa burde ha kasta eit blikk på Den internasjonale fråsegna om menneskerettane, eit dokument som i stor grad er bygd på fransk filosofi og fråsegener frå den franske revolusjonen.  Blant desse rettane finn vi mellom anna desse formuleringane:
Art. 2: Kvar einskild har krav på all den rett og fridom som fråsegna nemner, utan skilnad av noko slag på grunn av rase, farge, kjønn, språk, religion, politisk syn eller anna meining, nasjonalt eller sosialt opphav, eigedom, fødsel eller andre tilhøve.
Art. 6: Alle menneske har krav på at domstolane alle stader godtek dei som rettssubjekt
Art. 7:Alle er like for lova og har krav på same rettsvern, utan skilnad av noko slag
Art. 9: Ingan må utan lov og rett arresterast, setjast i fengsel eller visast ut or landet
Art. 11: Den som er klaga for ei straffbar handling, har rett til å bli rekna som skuldlaus til ein offentleg domstol, der han har fått full trygd for retten til å forsvare seg, har prova at han er skuldig etter lova.
Art. 13: Alle menneske har rett til å ferdast fritt og til å velje bustad innafor grensene i sitt eige land.
Det skal også vere full rett til å reise ut or det landet ein bur i, same kva land det er, og til å vende attende til sitt eige land

Er det ei gruppe som verkeleg fortener vår sympati og støtte, er det desse folka!

31 kommentarer:

Anonym sa...

Tror ikke du har fått med deg hva slags inntrykk Oslo folket sitter igjen med etter å ha blitt invadert av romani/sigøynere i Oslo de seneste år. Jeg har bare sett tiggere, lommetjuver og søppel overalt hvor de befinner seg. Hvis du tror dette er snakk om fordommer så vet du ikke hva du snakker om.

Steinar Sneås Skauge sa...

Denne anonyme kommentaren gjev eit godt inntrykk av den generelle fordømminga folk møter ei heil folkegruppe med. Det som er særs interessant er at det verker som om folk brukar fattigdom som eit slags argument for at ein kan diskriminere og sjå ned på andre folk. Vil ein berre sjå " tiggere, lommetjuver og søppel" er det det ein ser. Sjølv har eg sett mykje anna mellom desse folka, til dømes svært vakker musikk.

Det det ser ut som om folk gløymer er at dette dreier seg om menneske med same menneskeverd som alle andre menneske. At enkelte må ty til tigging eller kriminalitet for å overleve er eit teikn på at det er noko fundamentalt gale i korleis samfunnet møter desse folka. Kor bra eit samfunn er, kan ein sjå på korleis det er mot sine svakaste, og der kjem vi særs dårleg ut når ein ser på korleis vi er mot austeuropeiske sigøynarar som har kome til Norge dei siste åra.

Sjølv om enkelte i ei folkegruppe er kriminelle, kan ein ikkje utpeike ei heil folkegruppe som kriminelle og eit trugsmål mot nasjonen slik dei har gjort i Frankrike no, og slik det verkar som om den anonyme kommentatoren freistar å gjere.

Anonym sa...

Hamisj folket er helt anderledes en samfunnet rundt seg, men behandles med respekt. Sigøynerne er notoriske kriminelle som nekter å intigrere seg. Selv vanlig folkeskikk ser ut til å være en umulighet. Også kommer naive Skauge drassende med mennesketettighetene. Dette er noe sigøynerne burde begynne å lære seg. Mere rasistiskemennesker finner du ikke i Europa

Anders H sa...

Det er ikke til å stikke under en stol at sigøyner/romani-folket driver med mye mygel. Det er heller ikke en nyhet. Det er en grunn til at de har det ryktet på seg som de har og har hatt i mange år.
Kanskje ikke alle. Men jeg er ganske sikker på at majoriteten gjør det på et eller annet nivå. Hvor mange har ikke blitt lurt av falske gullklokker på diverse parkeringsplasser rundt omkring?

Jeg har aldri hørt om noen fra det folkeslaget som har en "vanlig jobb".

Jeg er for å hjelpe jeg, men da må folkeslaget være mottagelige for det.

Steinar Sneås Skauge sa...

Etter ein del tvil vel eg å publisere denne kommentaren frå endå ein som vel å vere anonym. Eg publiserer denne utelukkande for å vise kva holdningar folk viser i møte med andre menneske. Å omtale ei folkegruppe som "notorisk kriminelle" og å seie at "vanlig folkeskikk ser ut til å være en umulighet" er så grovt at eg finn ikkje ord for å skildre kva eg meiner om det. Kommentaren over illustrerer det eg seier i posten min, nemleg at rasismen mot desse menneska er sterk.

Eg kjem ikkje til å publisere fleire kommentarar med innhald som denne. Ein slik kommentar er meir enn nok.

kristin sa...

Nei, du velger vel heller bare innlegg fra de som er enige med deg.

Steinar Sneås Skauge sa...

Anders H viser ei haldning som eg trur er mykje meir vanleg enn vi likar å tenkje. Skal ein fylgje hans tankegang er det alltid ofra sin skuld når noko hender med dei, for det "er en grunn til at de har det ryktet på seg". Er det noko historia viser oss, så er det at å døme folkegrupper ut frå kva rykte dei har fått på seg kan få katastrofale konsekvensar. Ein treng ikkje å gå lenger enn tatarane sin historie i Norge for å sjå kor ille det kan gå.

At Anders H ikkje har høyrt om nokon med det han omtalar som "vanlig jobb" viser meir manglande vilje til å sjå enn den reelle røynda.Ein kan nemne Ian Hanock, professor ved University of Texas, den tidlegare brasilianske presidenten Juscelino Kubitschek og nobelprisvinnaren August Krogh for å nemne nokon.

(At Anders H vel å sympatisere med dei som kjøper "gullklokker" på parkeringsplassar og vert skuffa når dei finn ut at det ikkje er ekte vare dei har kjøpt finn eg ganske morosamt. Desse folka kan uansett ikkje klage, for alternativet til falsk vare er at det er snakk om tjuvgods. Kjøper ein gullklokker på parkeringsplassar har ein ikkje gode kort på handa om ein skal snakke om kriminelle...)

Anonym sa...

Europa er dessverre på vei samme sted som Hitler hadde målsatt seg å føre det. En stat med streng kontroll over sine innbyggere, og forfølgelse av folk med "annerledes" bakgrunn og kultur. Blant de verste i denne klassen er (i tillegg til Berlusconi) Nicolas Sarkozy. Her hjemme har vi Støre og Faremo, blant annet.

Anonym sa...

Sigøynerne er et fantastisk folk. Masse god musikk og humor. Jeg har aldri møtt et mer fantastisk folk. Tror ikke det er mange dårlige epler i den kurven.

Anonym sa...

Som jøde, så ser jeg at det er skummelt å generalisere en hel fokegruppe. Og de fleste med rom bakgrunn er helt sikkert oppegående og arbeidsomme mennesker.

Men.. du kan umulig mene at rom invaderingen i Norge ikke har brakt med seg mye kriminalitet, mafia tiggere og søppel?

Steinar Sneås Skauge sa...

Som Kristin kanskje ser, er det ingen av dei tidlegare publiserte kommentarane som er einige med meg...

Den siste anonyme kommentaren kjem med ein annan generalisering som heller ikkje fører til noko godt. "Tror ikke det er mange dårlige epler i den kurven". Det er nok like mange "dårlige epler" hjå dette folkeslaget som hjå andre. romatisering tener heller ikkje til noko godt, sjølv om det absolutt er hyggelegare enn negative kollektive stereotypiar.

Det kjem inn fleire kommentarar som generaliserer ut frå enkelthendingar, der desse hendingane vert gjort representative for eit heilt folkeslag på millionar av menneske. Slike mkommentarar vert sletta, då eg har kommentert slike generaliseringar og ikkje vil bidra til å spreie slikt. Eder og galle vert også sletta.

Steinar Sneås Skauge sa...

Den jødiske anonyme kjem med eit berettiga spørsmål. Eg vil for det første påpeike at eg ikkje vil vere med på å omtale den forflyttinga av folk som har skjedd som ein "innvasjon". Når det er sagt er det kart for alle at det har kome kriminalitet og andre negative konsekvensar med folk til Norge. Men dette er sant for alle folkegrupper som flytter på seg, om dei er norske, russarar, sigøynarar eller kva det måtte vere. At det kan vere meir med desse folka kan vere sant, men då er det viktig å sjå på det som ligg bak. Det store problemet her er fattigdom utan ende og store folkegrupper som vert nekta dei mest elementære rettar, som til dømes eit statsborgarskap. Fattigdom fører med seg kriminalitet, det er noko ein ser over heile jorda med alle folk.

Tigging ser eg først og fremst på som eit problem for tiggaren. Om du vil lese meir om mine meiningar rundt dette kan du sjå her.

Det grunnleggjande og ufråvikelege poenget står uansett fast: Ein kan ikkje døme eit heilt folkeslag på grunn av kva enkeltindivid gjer, noko eg ser du er einig i.

Anonym sa...

Skauge!

Det er på høy tid å våkne opp og se seg om! Du har gjerne ikke reist så mye rundt i verden, du har hatt en trygg og beskyttet oppvekst i et såkalt "godt og kristent hjem"... Realitetene i verden kommer til å treffe deg hardt og brutalt, den dagen du åpner øynene dine!

Ære være deg for at du kun ønsker å være snill og god mot alle skapninger rundt deg, men det er mange, spesielt 2-bente skapninger som ikke vil deg noe godt! De ser KUN på deg som en mulighet for å loppe deg for penger, mobiltelefon, osv... Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er omreisende (jeg avstår fra å bruke S-ordet, fordi de er ikke alene om den slags aktiviteter i dagens Norge), men de er godt representert. Ta en titt på hvem som sitter i Norske fengsler, vei dette så opp mot hvor mange som bor i Norge. Du blir garantert overrasket!

Om du har plass utenfor ditt hjem, hvorfor tilbyr du ikke Romanifolket gratis camping på tomten din i f.eks. sommermånedene? Da kan du leve med dem tett innpå deg, observere dem og oppleve dem på nært hold, så kan du trekke konklusjoner basert på dine egne erfaringer. Skal jeg være helt ærlig, så tviler jeg på at du kommer til å tilby gratis camping flere ganger...

Lykke til!

Steinar Sneås Skauge sa...

Spanande at ein kan trekke såpass mange konklusjonar om meg frå dette, og samstundes spanande at ein ikkje treff betre med tanke på kva eg har innsikt i og så bortetter.

Eg kom med eit uhell til å slette eit innlegg frå ein anonym kommentator, men med hjelp av minnet i nettlesaren fekk eg det fram att. Det får kome her:

Underholdende at du VELGER å være blind - men det er vel nettopp det som er å være en god kristen. Virkeligheten er enklere å svelge da, ikke sant? :)

Godt (men naivt) skrevet.

"Enkelthendelser"? Ai ai.


Her kan eg ikkje gjere anna enn å takke for at personen meiner det var godt skreve, og vone at personen ikkje har eit så avgrensa syn på kva kristen tru er som h*n vel å gje uttrykk for her.

Anonym sa...

Det er klart at romanifolk eller sigøynere kommer i mange utgaver og har mange talenter - som alle andre folkeslag. Men det som ikke fungerer er hvis man ikke vil følge reglene i de landene man bor i, eller slår seg ned i for kortere eller lengere tid. Man kan ikke både være "fri" og kreve rettigheter som andre fastboende! Det er vanlig at landet krever at de lar barna sine gå i skole for å få f.eks. bolig. I Norge fikk sigøynere hus og barna skolegang for flere generasjoner siden, men det endte bare med ramponerte hus og barn tatt ut av skolen. Når man har en kultur hvor man gifter bort jenter som knapt er kommet i tenårene og ikke ser noen verdi i utdannelse og utvikling, hva kan man da vente seg? Det virker som romani-folket vil både "keep their cake and eat it" og det går ikke. Hvis man sender barn ut for å tigge og store tjukke kjærringer sitter og tar i mot alle pengene og gir ungen en ørefik hvis hun ikke har "tjent" nok, hva sier det om disse folkene. Respekt for barns rettighter har de da i alle fall ikke. Alle barn har faktisk rett til å gå på skole og dermed kunne velge sitt eget voksenliv når den tid kommer. Men barna er en pengeressurs for Romaniene og dermed vil de ikke la dem gå på skole. Detter er jo ikke en kultur som vi i demokratiske land kan understøtte, det er jo å sammenligne med barnemishandling.

Lill Kristiansen sa...

Det er ikke å stikke under en stol at det har vært konflikter i varierende grad mellom rom folket og resten av befolkningen i de landene de er i. Konflikter som følge av kulturforskjeller og fordommer, fra begge sider. Det er ikke første gangen de blir utsatt for dette,
Men det som skremmer meg mest nå er at de blir aktivt brukt som syndebukker i politisk øyemed. I 2010 burde man ha lært såpass utav historien og sett hvilke mønster som går igjen. Hvilken tankegang er det bak beslutningen å rive 300 leire og sende tusenvis av mennesker ut på gaten? Hvor i all verden skal de gjøre av seg, de står neppe fremst i køen på husmarkedet? Hvilke signaler gir det resten av befolkningen?

Eller er det at politikerne har lært av historien og derfor aktivt bruker romfolket som syndebukker og "offrer" dem til massene for å unngå fokus på egen feilslåtte korupte politikk?
Er redd for det.

Steinar Sneås Skauge sa...

Om ein vel å sjå vekk frå ein del stereotypiar, reiser den anonyme kommentaren ein problemstilling som det ikkje er noko umiddelbart svar på, og som heller ikkje har noko med denne saka å gjere. Det er klart at kulturen til romanifolket ikkje er lett å kombinere med øvrig europeisk kultur og at det er store utfordringar med tanke på skulegang og ekteskapsalder for jenter, men det er klinkande klart at ingen av desse problema vert løyst av å rive husa folk bur i og kalle dei for ein trussel som sikkerheita i landet.

Steinar Sneås Skauge sa...

Eg delar Lill Kristiansen sin uro for at dette vert gjort for å blidgjere ein populistisk og rasistisk opinion, heller enn ut frå eit reellt ynskje om å hjelpe. Hadde hjelp vore prioritert, hadde ein ikkje beordra riving av husa til folk.

Innlegg frå folk som påberopar seg aldri så mykje omgang med sigøynarar og som dermed hevdar å ha ein uangripeleg autoritet vert sletta. Eg vil ikkje vere med på å spreie slike haldningar som desse brukarane frontar, særleg ikkje så lenge dei brukar "dekkhistorier" som er komplett umogelege å verifisere. Personangrep mot meg er heller ikkje eit sjakktrekk om ein vil verte publisert...

Love Beats Darkness sa...

"Innlegg frå folk som påberopar seg aldri så mykje omgang med sigøynarar og som dermed hevdar å ha ein uangripeleg autoritet vert sletta"

Sä de som faktisk har hatt noe med dem ä gjøre blir slettad fördi de taler sanning o med erfarenhet? Og logiken til dette er hvor? Eller er det for ä dekke over hvor lite du selv har hatt med dem o gjöra??

ta deg en samtal med NAV i Norge, Socialstyrelsen i Sverige exempelvis...

Anonym sa...

Det som forundrer meg med den kriminelle delen av fks Romfolket, er bruken av barnearbeid som lommetyveri og minibankran som man ser mye nedover kontinentet. Og om jeg velger å være på mitt mest kyniske så ser jeg at det er enkelt å bruke barn på denne måten, men her har man et system der det gjentas for hver genrasjon. og det betyr jo at de som er misbrukt da velger å misbruke neste genrasjon på samme måte. Dette sliter jeg med å forstå...

Steinar Sneås Skauge sa...

Nei, dei vert sletta fordi ein argumentasjon som går ut på at "Eg har opplevs sånn og sånn på tur/i hagen/ på gata og derfor er ting sånn og sånn" er totalt utan verdi sålenge dei ikkje kan verifiserast på nokon som helst måte. Det er inga måte å skilje oppdikta og ekte opplevingar frå kvarandre. Når kommentarane i tillegg kjem anonymt er nytteverdien lik null.

Steinar Sneås Skauge sa...

Eg klarte ein gong til å avvise ein kommentar eg skulle legge ut. Kommentaren er som følgjer:
Så du sier at folks egne opplevelser av møter med Sigøynere er irrelevante fordi de ikke kan verifiseres? Hvordan kan du i så tilfelle komme med noen argumenter selv? Kan du verifisere dine positive opplevelser? Og, Jeg er ikke anonym. Jeg bruker en verifisert konto som (hvi du sjekker den) gir fullt navn of nummer: Dag Kvello

Uheldigvis forsvant lenken til kontoen hans i min feilaktige sletting. Svaret på dette er enkelt. Jeg har ikke argumentert med positive opplevelser. Det eneste jeg har sagt er at jeg liker sigøynermusikk. Mine argumenter er at alle har et ukrenkelig menneskeverd og at man ikke kan dømme et helt folkeslag på grunn av enkeltpersoners gjerninger og/eller fordommer. Dette er prinisippielle argumenter som er totalt uavhengig av enhver empiri.

Det er ikke bare du som kommer med slike fortellinger om turer i Europa eller sigøynerer her og der. Uansett om de er sanne eller ikke, noe jeg forøvrig tviler sterkt på at de fleste av disse fortellingene som har kommet inn er, er de totalt irrelevante da man ikke kan dømme et folkeslag på grunnlag av enkeltpersoner.

Dag Kvello sa...

Vel, jeg har ingen forståelse for at du mener jeg lyver når jeg skrev om mine mange opplevelser.

Jeg har ingen grunn til å lyve og ser ikke hvorfor mine opplevelser skal være irrelevante for min oppfatning av Romani generelt.

Igjen: Du får bare en sjanse til å gjøre ett godt førsteinntrykk.

Dag Kvello

Steinar Sneås Skauge sa...

No har eg heller ikkje sagt at du lyg. Eg har sagt at eg tvilar på at dei fleste av desse forteljingane som har kome inn til meg er, og eg har sagt at det uansett ikkje er relevant for eit heilt folkeslag kva enkeltopplevingar tilfeldige nordmenn måtte ha eller ikkje ha med nokon frå det folkeslaget.

Dag Kvello sa...

Jeg forstår at du nok får mange "historier" som ikke på noen må egner seg på trykk, men jeg vil ikke påstå at det jeg skrev på noen måte var spesielt fordømmende.

Men, for å være helt ærlig, Romani (generelt) har ikke ett ufortjent dårlig rykte. Jeg forstår veldig godt hvorfor de blir nektet adgang på nesten alt som er av campingplasser i Europa.
Men, det er jo på bakgrunn av noe som er selvopplevd og derav irrelevant.

Anonym sa...

Ja, det er jo tydelig hva slags blogg dette er. Den er eid av en lomme-tyrann:

"Eg kjem ikkje til å publisere fleire kommentarar med innhald som denne ... Slike mkommentarar vert sletta ... Eg kom med eit uhell til å slette eit innlegg frå ein anonym kommentator ... Innlegg frå folk som påberopar seg aldri så mykje omgang med sigøynarar og som dermed hevdar å ha ein uangripeleg autoritet vert sletta."

Slette, slette, slette. Dette er en blogg hvor eieren bare er opptatt med å blafre med hvor "humanistisk" han er. Innlegg som representerer andre menneskesyn blir slettet, de anses som illegitime. En blogg hvor folk ikke kommer til motmæle er ubrukelig; det er mange fine blogger der ute som er mye mer fruktbare og produktive, og ikke som den sneversynte bloggen her, drevet av en sneversynt person.

Steinar Sneås Skauge sa...

@dkvello: Eg forstår også veldig godt kvifor dei vert avvist. Grunnen kallast rasisme. Og med det har du fått sagt det du vil seie, og eg vil ikke bruke meir tid på at du hevdar at rasisme mot eit folkeslag er sjølvpåført, slik du gjenntatte gangar har hevda, seinast i ditt siste innlegg.

Til den siste anonyme: Om du les kommentarane oppover her så er dei stort sett negative til det eg skriv, så kommentaren din står unekteleg i eit noko underleg ljos. Særskild sidan det eine du siterer meg på vert fulgt av sitatet eg med eit uhell kom til å slette...

Når det er sagt er det heilt på sin plass at innlegg som ikkje representerar eit menneskesyn eg kan stå inne for vert sletta Det er mitt namn som står på bloggen min, og eg skal kunne forsvare at eg vel å publisere ting. Det eg slettar er anten grov rasisme, irrelevante historiar som verken kan verifiserast eller tjener til noko som helst, personangrep på meg og argument som kjem gjentatte gongar. Ein gong held. Målet mitt er verken å få flest mogeleg kommentarar eller å verte kåra til den mest populære bloggen. Eg vil seie kva eg meiner om ein imhuman politikk.

Øystein Skauge sa...

Det er etter kvart eit demokratisk problem i alle typar bloggar i aviser o.l. at anonymisert rasisme får florere som brunsiglar i hagen ein fuktig sommarkveld. Det vi ser av reaksjonar på Steinars blogg er ikkje anna enn å forvente. Vi lever i eit samfunn som har lært omtrent ingen ting av det som hende i Europa under 2.verdenskrig. Kom i går heim frå ein tur m.a. til Praha der vi var innom den eldste synagoga i Europa. I dag er det ca. 3000 jødar att i praktbyen Praha. Før krigen var det 70.000. Vi veit at sigøynarar og jødar var eitt og det same for Herr Hitler. Bartemannen har mange lys levande tankemessige forbundsfeller den dag i dag. Dei bur i vårt land. I ein hage nær deg. Som med brunsniglane. Stygge, sleipe, og uråd å verte kvitt.

Espen Bjarnø sa...

well øystein… nå har vel ikke den israelske regjering gått i frontspissen for et Israel som er enklere å like. tvert i mot trekker de sterke paralleller mellom nazi / jøder og Israel / Gaza.

Og jeg syns det er litt for enkelt å begrunne irritasjon mot romfolket som ren rasisme. Det er det samme som å kalle all kritikk mot en person med jødisk bakgrunn for antisemitisme. enkelte innlegg er muligens skrevet under en rassistisk penn, men det vi i europa ser av romfolket er som oftest ikke veldig positivt. Etter 80 tallet, og nå som Romania er en del av Eu, så har det blitt et markant kriminelt problem m "tigging" / ran.
Dette er ikke sett fra et rasistisk ståpunkt, men mer som et økende kriminalproblem nedover i europa.

Richard Hode sa...

Du burde falle på kne og takke din gud for Hitler. Hadde det ikke vært for ham, hvem ville du ha dratt frem som Udyret da? Jeg tør vedde på at du ikke kan nevne en eneste totalitær tyrann som levde før året 1900.

For å summere opp logikken din,

1. Hitler drepte jøder og sigøynere
2. Enhver som kritiserer sigøynere er som Hitler.

Derfor, de som kritiserer sigøynere er som Hitler som drepte 40 millioner mennesker. QED.

Jo, det begynner å dage for meg hvorfor du sletter innlegg som du betrakter som personangrep. Jeg tror nok at du har blitt angrepet en rekke ganger, helt berettiget, for du er utrolig tyrannisk og ikke den skarpeste kniven i skuffa. Men det siste kan en kanskje unnskylde siden du er velmenende. Det er jo ikke din skyld at du mangler retoriske evner.

Det dumme er at du trivialiserer Hitler og nasistene. Det er idiotisk å bringe opp nasistene hver eneste gang folk er misnøyde med noe. Alle har en nasisterklæring - "de jævla nasistene" i borettslaget, på kemnerkontoret, politiet, PST, NAV, etc. etc. etc.

Men en ting synes du å ha rett i: Bartemannen er overalt. Bortimot hver eneste blogg i verden har innlegg som nevner Hitler, nasister, brunskjorter, osv. Din blogg er kun en av mange.

Og nå får du ha det. Jeg henger ikke rundt hårsåre egoister.

Steinar Sneås Skauge sa...

Denne følte eg fortente et større publikum enn kun meg.

Høgdepunktet trur eg må vere skuldinga om at eg (eller er det meg) ikkje er «den skarpeste kniven i skuffa» frå ein person som ikkje klarar å skilje mellom den som står bak bloggen og den som skreiv innlegget der Hitler kom fram. Ein enkelt holdepunkt kunne til dømes vere at den sist nemde har eit bilete ved sin kommentar.

Det er sikkert mogeleg å nå eit endå lavare nivå på kommentarane her, men det er ikkje ein veg eg vil gå. Eg kjem ikkje til å publisere nokon fleire kommentarar her.

Legg inn en kommentar