tirsdag 29. mars 2011

Ubuntu

Eg har lenge vore fasinert av den afrikanske filosofien ubuntu, utan heilt å få grepet på filosofien. Ein av dei som har snakka mykje om dette er Desmond Tutu, og for ei stund sidan las eg boka Reconciliation. The Ubuntu Theology of Desmond Tutu for å forstå tankane, utan heilt å få grepet på dei då heller, trur eg. Det eg ikkje heilt klarar å gripe er: Er det verkeleg så enkelt? Er det ikkje noko meir? Noko som skal forvirre meg?

Engelsk Wikipedia har ein artikkel om ubuntu, og der kjem dei med dette sitatet som vert tillagt Tutu, utan at ein viser kvar det kjem frå. Uansett kven som har sagt det er det flotte ord ein verkeleg bør ta til seg.
One of the sayings in our country is Ubuntu - the essence of being human. Ubuntu speaks particularly about the fact that you can't exist as a human being in isolation. It speaks about our interconnectedness. You can't be human all by yourself, and when you have this quality - Ubuntu - you are known for your generosity.
We think of ourselves far too frequently as just individuals, separated from one another, whereas you are connected and what you do affects the whole world. When you do well, it spreads out; it is for the whole of humanity.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar